Indie złapały wiatr w rafineryjne żagle po wprowadzeniu sankcji na handel z Rosją i ograniczeniu importu rosyjskiej ropy przez państwa UE. Szczególnie dobry biznesowo był rok 2022. Również w 2023 r. nie było najgorzej. Jak wynika z danych opublikowanych przez firmę wywiadowczą Kpler, import ropy naftowej do Indii wzrósł w marcu 2024 r. do 5,2 mln baryłek dziennie.
Zgodnie ze wstępnymi wynikami przeładunki bałtyckich portów morskich osiągnęły w 2023 roku łączny poziom 888,8 mln ton, co oznacza 2,6% spadek w stosunku do roku poprzedniego. Na wynik ten złożyły się zarówno pozytywne, jak i negatywne zmiany wolumenu w poszczególnych krajach.
Norweski Biznes Morski zapewnia pracę bezpośrednio około 90 tys. osobom oraz generuje rocznie produkty i usługi o wartości około 500 mld NOK – informuje na portalu społecznościowym Ivar Engan, Daglig leder z Maritimt Forum. Znaczna część przychodów zapewnia eksport towarów i usług. Szacuje się, że około 70% przychodów norweskiego biznesu morskiego pochodzi z eksportu.
Brytyjskie władze poinformowały w mediach społecznościowych, że wywiad przekazał niepokojące informacje. Rosjanie, doświadczeni przez ukraińskie ataki z użyciem bezzałogowych pojazdów nawodnych, planują wykorzystać je w swoim arsenale, ucząc się od przeciwnika.
Wiodące na rynku norweskim przedsiębiorstwa znają dobrze polski sektor morskiej energetyki wiatrowej. Wymiana doświadczeń i budowanie kompetencji odbywa się na wielu płaszczyznach. Przyczyni się to z pewnością do rozwoju dalszej współpracy między obydwoma krajami.
W październiku doszło przede wszystkim bardzo głośnego z polskiej perspektywy zderzenia masowca PŻM – m/s Polesie z innym, brytyjskim frachtowcem. Jak się później okazało polski statek doznał niewielkich uszkodzeń, z kolei druga jednostka w konsekwencji zderzenia – zatonęła. Były też niestety ofiary tego wypadku. Miesiąc październik nie pozostawał jednak bez innych zdarzeń szkodowych odnotowywanych na całym świecie.
Do Stambułu w Turcji dopłynął w niedzielę drugi statek z ukraińskim zbożem, który skorzystał z tymczasowego korytarza humanitarnego przez Morze Czarne mimo zagrożenia atakami ze strony Rosji, blokującej eksport żywności z Ukrainy - poinformowała agencja AFP, powołując się na serwisy śledzące ruch statków.
Przeprowadzony w nocy atak z użyciem bezzałogowych dronów nawodnych zakończył się uszkodzeniem rosyjskiego okrętu desantowego. Pojawiają się nowe informacje o całej operacji, które wskazują na jej szerszy zasięg. Najprawdopodobniej miała ona uderzyć w rosyjską infrastrukturę portową na Morzu Czarnym.
Pojawiły się nowe informacje dotyczące porannego ukraińskiego ataku na bazę rosyjskich sił morskich. Na nagraniach widać, że jednemu z użytych tam dronów udało się uszkodzić okręt desantowy proj. 755, prawdopodobnie to Olenegorsk Miner.
Od czasu wycofania się z udziału w Czarnomorskiej Inicjatywie Zbożowej Rosja wznowiła ataki na cywilną infrastrukturę w południowych portach Ukrainy, czego w czasie obowiązywania umowy raczej nie robiła - przekazało we wtorek brytyjskie ministerstwo obrony.
Ukraińskie morskie drony z nowym wyposażeniem
Rosyjskie władze postulują zmianę przebiegu granicy z Finlandią i Litwą na Morzu Bałtyckim
Polskie porty na Breakbulk Europe w Rotterdamie
Postępuje modernizacja Nabrzeża Helskiego
Nowa fregata pod japońską banderą. JS Yahagi rozpoczyna służbę
Codzienny półmaraton do stoczni Crist dla rekordu i pomocy